.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آلودگي صوتي و تهديد سلامتي شهروندان لنگرودي

«آلودگي صوتي» به عنوان يكي از مشكلات اساسي لنگرودي ها ضمن سلب آرامش، اعصاب و روان شهروندان را در معرض خطر جدي قرار داده است.
با توجه به اينكه اين روزها به دليل گرماي تابستاني هوا، مردم لنگرود در و پنجره خانه هاي خود را باز مي گذارند تا از باد خنك استفاده كنند اما انواع صداهاي آزاردهنده و گوشخراش ناشي از فعاليت عوامل مختلف درون شهري آرامش و آسايش را از آنان سلب و براعصاب و روان شهروندان تاثير مخرب گذاشته است.
عوامل آزاردهنده شهروندان لنگرود دراين رابطه يكي عدم وجود پايانه مسافربري در شهر و آثار منفي آن است. دراين شهر پايانه مسافربري وجود ندارد و شركت هاي اتوبوسراني در مناطق داخل شهركنار خيابان ها مستقر و مشغول به فعاليتند. اين اتوبوس ها در خيابان هاي مركزي شهر جولان مي دهند و صداي بوق اين خودروها مانند آژيركشتي ها در فضاي خيابان ها طنين انداز مي شود و براعصاب و روان ساكنان محلي تاثير مي گذارد. اتوبوس ها ورود و خروج خود به ايستگاه ها را هم با بوق اعلام مي كنند و سلام عليك آنها هم با بوق است! و...
از طرف ديگر نبود جاده كمربندي در لنگرود نيز مشكل زا است زيرا اين شهر تنها شهر استان گيلان است كه جاده كمربندي ندارد و لذا تمامي كاميون ها، اتوبوسها و تريلي ها از خيابان هاي مركزي شهر تردد مي كنند و سروصداي آنها نيز در تمامي ايام شبانه روز زندگي را بر شهروندان تلخ كرده است و موجب آزار آنان مي شود.
هرچند طي سالهاي اخير يك جاده كمربندي در اطراف شهر احداث شده است اما به دليل عدم تكميل آن در بخش هايي از جاده، اين پروژه در وضعيت بلاتكليفي قرار دارد كه با اجراي كامل آن و عبور كاميون ها و ماشين هاي سنگين از اين مسير به يقين بخشي از مشكلات آلودگي صوتي در شهر برطرف خواهد شد.
فعاليت اصناف آلاينده در لنگرود هم حديثي جداگانه دارد. بدون تعارف بايد گفت، لنگرود شهري بي در و دروازه است و انواع كارگاه ها، تعميرگاه ها و مراكز توليدي و صنفي پرسروصدا و نيز فروشگاه هاي مصالح ساختماني و غيره در مناطق مركزي شهر قرار دارند.
دراين رابطه متاسفانه كمترين برخوردي با اين گروه اصناف آلاينده صورت نمي گيرد و شهروندان همواره از بي تفاوتي مسئولان دراين خصوص گله مندند.
اين درحالي است كه اين اصناف مي توانند در مراكز خارج از شهر استقرار يافته و فعاليت كنند. برخورد قانوني با اين صنايع و مراكز و انتقال آنها به نقاط مناسب ديگر اطراف شهر مي تواند در كاهش آلودگي صوتي و آرامش بيشتر شهروندان بسيار تاثيرگذار باشد. به هرحال اين روزها به دليل عوامل مختلف، «آلودگي صوتي» كم نظيري در شهر لنگرود حاكم است! و صدماتي كه از اين لحاظ به اعصاب و روان شهروندان وارد مي شود غيرقابل جبران است.
انتظار مي رود مسئولان شهر لنگرود با پيگيري موضوع و رفع مشكلات موجود دراين بخش تا حدودي اسباب راحتي و آسايش شهروندان را فراهم آورند.
لنگرود- خبرنگار كيهان


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.14 seconds.